Cogito ergo sum?

källa

Just nu sitter jag och läser filosofi och omvårdnad: etik och människorsyn.
En av mina kurskompisar sa att hon blev ledsen när hon började läsa. Jag blir lycklig!
Jag har inte tid att läsa allt, men det skulle jag vilja göra. Filosofi är spännande, hur ser vi på verkligheten egentligen.
Är gud skapad av människan eller har gud skapat världen?
Finns ett träd som faller i skogen om ingen ser det?
Tänk Matrix, "there is no spoon". Sitter det någon annan och styr över oss och alla våra handlingar är egentligen redan skrivna i sten.
Nästa sommarkurs blir nog filosofi eller religion.
Det finns en bok som heter "The Matrix and philosophy" av William Irving. Den ska jag läsa i framtiden, om det nu är jag som formar min framtid.

Källa

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt