Intervju

Tack får att ni är så fina människor med goda råd.
Eftersom jag blev erbjuden ett annat jobb i sommar, som USK:a på ett äldreboende, har jag bestämt att tacka nej till kollojobbet, där jag kände mig kränkt redan i telefon.
Visst skulle jag kunna åka dit och lyssna till de igen och ge de en andra chans. Men jag har genom samtal med olika vänner kommit fram till att personen troligtvis inte menade att såra eller kränka mig, utan enbart försökte skydda och värna om sin verksamhet, vilket jag har full förståelse för.
Jag väljer därför att inte åka på intervju, utan vända andra kinden till, förlåta och gå vidare.
Vad tjänar jag på att gotta mig i det som hänt? Eller bevisa för en för mig total främling att det inte spelar någon roll vad han tycker om min tro? Det behöver jag bara bevisa för mig själv och framför allt veta om själv.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt