Until the very end

Fem veckor kvar till Leaky! Jag är lycklig och pratar massor om det bästa jag vet hela dagen. Bilden från Waterstones #onthisday gav mig rysningar!  Precis så ser min Philosophers stone ut. Jag minns den första gången jag hörde något ur Harry Potter. Det var en dag när det troligtvis var ont om personal på skolan. Av någon anledning trycktes vi nämligen ihop i parallellklassens klassrum och satt på golvet och lyssnade när vår fritidsledare läste om den öde ön och den stora håriga mannen. Någon tid senare låg jag på grannens soliga gräsmatta och läste över hennes axel om Quidditch. En annan granne visade mig korridoren på tredje våningen och Fluffy. Jag var absolut inte först och minns inte ens när jag och mina syatrar fick den första boken. Men när jag väl börjat läsa var jag snabbt fast på Hogwarts med nya bästa vänner.
Until the very end.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Vanliga bikinitjejer