Vad är LeakyCon?

Att längta efter något är nästan halva resan så nu låter jag resfebern flyga fri och ska försöka förklara för alla er som undrar vad vi faktiskt gör på ett konvent. I bilder. hur annars ska jag förklara detta underbara kaos?
Först packas alla kläder och prylar som har minsta koppling till Harry Potter eller något annat nördigt, är man en sådan som samlar autografer är någon typ av skrivbok bra att ha med också.

Ett konvent betyder mycket köande, till registrering, paneler, signeringar (t o m till baren!) men köerna är också underhållning i sig. Det sjungs, snackas och nördas. Både Proffesor Mcgonagall och Proffessor Snape dök upp i det som kallas för cosplay.


Efter ett utmattande köande den första dagen hade jag äntligen fått min bricka och ett Hufflepuffband. Nöjd däckade jag på ett golv för helgens första selfie.


Hank Green, den ena halvan av Vlogborthers och grundare av Nerdfighters, pratade om allt mellan himmel och jord! Han tröttnade på att stå på scen och kom ner mitt i publiken, så vi stackare som inte fått stolar att sitta på var otroligt nöjda ändå. Hitta mer av honom på Youtube.


Starkid var ett enorm dragplåster, deras hängivna fans skrämde bort mig från shownumret, men panelen var jättekul att lyssna på. De svarade mest på publikfrågor om vilka de är. Det här är gänget där Darren Criss (Blaine Warbler Anderson) startade med A very Potter Musical. De gör hysteriskt roliga musikaler som finns på Youtube.


En liten inblick i pyssel, diskussioner och paneler som var på gång och flyttades runt. 


Som sagt, det är en del väntan....


Men med en stor skärm och twitter har ingen tråkigt. Har började vi också diskutera OTP (one true pairing) via skärmen.


Kvällsunderhållningen bestod uteslutande av Wizard Rock och det är fullt möjligt att springa på en wrockstjärna eller filmskådis på golvet och ha någon form av skrikande konversation om hur bra allting är.

Filmskådisarna (Percy, Young Severus, Hugo Weasley, Young Lily och Pansy Parkinson) utmanades att svara på Triviafrågor från publiken.


Titta, jag har foto på Evanna Lynch och Alfie Enoch (och ett helt gäng till) för så coola personer dyker upp på Leaky!



Hank Green (och många andra) signerade saker. För att komma dit fick vi köa för lottning på morgonen och sen köa för själva signeringen på eftermiddagen. Alla signeringar är inte värt att köa till. Men den här var det för jag har en Hank Green fisk på min väska. 


Självklart är sorteringshatten med!


Alohomora, en av Mugglenets podcast som läser igenom böckerna chapter by chapter, gjorde en livepodd där både Ryan Gotobed (young Sirius) och Benedict Clarke (Young Severus) deltog.


Ester Earl Rocking Charity Ball den sista kvällen är en LeakyCon tradition. Wizards Party forever!


"Total eclipse of my heart" För så avslutas ett underbart konvent.



Sista dagen ägnade vi åt sigtseeing i London, givetvis Platform 9 3/4 där jag köpte en affisch till min samling Potterprylar.


Shoppingen kommer bli värre i Orlando, fotona fler, vännerna fler, nätterna längre, förkylningen värre, sista kvällen galnare, diskussionerna vildare, maten godare. I Orlando är jag redo på det totala kaos det innebär att vara på ett konvent och kastas mellan högt och lågt, fullt med folk, galet långa köer och en underbar atmosfär av människor som rest från hela världen för att få älska att vara nörd.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Vanliga bikinitjejer