Perspektiv och tacksamhet





Jag slås ibland av hur otroligt bra jag har det. Jag har tak över huvudet, möjlighet att fylla mitt kök med massor av mat så jag kan äta mig mätt, inte bara en, utan flera gånger om dagen.
Jag har möjligheten att utbilda mig och jobba med något som i stora delar av världen är livsfarligt. Här finns det skyddsmekanismer och en demokrati som möjliggör för mig att göra mitt jobb. 
Jag har möjlighet att själv välja varje morgon hur jag ska se ut, hur jag ska tänka och vart jag ska gå. Jag är fri.

Jag har möjlighet att själva välja vem jag ska umgås med, prata med och vilka människor som tar plats i mitt liv. Varje morgon vaknar jag bredvid någon jag älskar av hela mitt hjärta. I ett hem som är vårt. Vi har möjligheten att drömma om den framtid vi vill ha, de upplevelser och resor vi vill dela med varandra. 

Runt omkring i landet och världen har jag vänner som jag når med ett knapptryck och varje dag inspireras jag av nya människor och potentiella nya vänner i hela världen. 
Jag har så många underbara människor omkring mig. 
Ni som lyfter mig, ser mig, älskar mg, finns där och lyssnar. Ni som jag vill lyssna på, som jag gläds åt och gråter med i livets svängar. Ni som är en del av mig och min värld, för att vi har valt varandra. 

Ju mer jag tänker på det desto mer känner jag att hjärtat svämmar över. 
Jag kan varje dag kliva upp ur sängen och känna att min kropp fungerar, den är hel och fantastisk på så många olika sätt. Jag kan röra den så som jag själv vill. Ge den sådan mat som jag mår bra av, låta den bygga styrka och låta den vila när det behövs av båda sorterna. 

Varje dag kan jag gå ut till skogen. Se träden sträcka sina snötäckta grenar högt mot himlen och snön glittra under fötterna. Jag kan känna lungorna andas och hjärtat slå och slappna av med en frusen sjö under fötterna, eller en granstam bakom ryggen. 
Jag vet att jag är ett med naturen.

Från djupet av mitt hjärta är jag tacksam för allt och alla jag har i mitt liv som älskar mig, som fyller mig med kärlek, styrka och glädje. 
Varenda dag. 

Tack för att du ser mig.
Tack för att du är du.
Tack för allt jag är
Tack för allt jag får
Tack för allt jag har
Tack för allt som ligger framför mig 
<3 <3 <3 <3 






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt