Det blir bättre

Söndag kväll 21.00 TV3.
Det blir bättre.
Linda Lampenius berättade om sina 20 år (!) med ätstörningar.
2006 fick hon hjälp, hon skrevs in på SCÄ. Det tog henne 1,5 år sedan kunde hon leva utan sjukdomarna.
Jag skrevs in på SCÄ 2007 och gick ett halvår i gruppterapi.

Det var otroligt skamfullt och ändå något jag var stolt över eftersom att jag visste att jag klarade av det.
Ätstörningar är skit, de är skitsvåra att bli av med, men det går.

Alla klarar av det, om man får stöd.
Stöd från utbildad personal som ser och förstår sjukdomen och stöd från nära och kära som ser och förstår personen.
Min mamma var ett otroligt stöd, jag hade inte klarat det utan henne! <3

Trots att det känns mörkt, skamfyllt och ensamt så lovar jag
Det blir bättre!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt