Quidditch!

Mugglecast sista sekunder i öronen, krånglar upp nycklarna ur jackan. Vill bara in i värmen och fortsätta läsa de sista kapitlen i Deathly Hallows. Ramlar in genom dörren och fiskar upp posten. Där ligger veckans Mitt I, som jag aldrig läser, jag kanske borde sluta prenumerera på den. 
Kastar en blick på framsidan, inget läsvärt. Men där, högt upp! En bild och två ord som får mina redan laddade nördsirener att tjuta. "De utövar Harry Potters favoritsport!", fort fram till sidan 22. Jag tror inte det är sant!!! Ett helt uppslag om Quidditch! 
Gänget tränar på gärdet, de laddar för Quidditch-SM i sommar! Tänk om det finns en plats för mig?
Ni får läsa själva, det finns på riktigt, det finns fler som är så nördiga som jag.
Och jag tror jag fortsätter prenumerera på Mitt I ett tag till.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt