The Pillars of the Earth

Jag har fastnat i en äventyrshistoria. En sådan där som kommer tillbaka på TV lite då och då och nu har jag fått låna boken.
The Pillars of The Earth. Eftersom jag är en obotlig romantiker och älskar långa äventyrsberättelser fastnar jag självklart för historien, karaktärerna (skulle jag levt på 1100-talet i England hade jag blivit störtförälskad i Jack Jackson). Miljön är England, på medeltiden! Naturen är underbart vacker, byggnaderna magnifika och de lever ett enkelt liv, visserligen för att det var tufft nog att leva enkelt, inte så vackert som det verkar. 
I boken/serien bygger de en katedral i Kingsbridge, det är en fiktiv plats. Men Salisbury finns på riktigt och de har en katedral som var inspiration för den fiktiva i Kingsbridge och delvis användes i inspelningen. Värt ett besök?

Källa
Självklart finns ju Eddie Redmayne, min nya crush, i fler filmer. Nu har jag ytterligare en anledning att se My Week With Marilyn! 
Källa

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt