Patientsäkerhet

Snart är mitt första år klart, det första av tre. Sen får jag jobba på riktigt. I sommar ska jag jobba som vårdbiträde/USK på geriatriken vilket kommer bli spännande och givande.
Men just nu sitter jag och skriver på ett sista arbete. Syftet med uppgiften, det (o)pedagogiska upplägget från skolans sida klagar jag på ganska ofta. Men väldigt sällan berättar jag hur kul jag tycker uppgiften är. Jag skrivet om patientsäkerhet, vilka aspekter är viktiga för att patienten ska känna sig trygg? Hur ska vårdpersonalen agera då det blir fel? Vem har ansvar för vad och hur gör vi vården så bra och säker som möjligt för både patient, personal och anhöriga. Det är jättespännande och jag riskerar att lägga ner ganska mycket mer tid än vad jag kanske egentligen behöver. Så för en gång skull den här terminen tycker jag om det jag gör när det gäller skolarbete och inte bara praktiken.
Idag pallrade jag mig till och med ut ur lägenheten (iklädd snygga blåa byxor, och inte bara mjukisar) för att sitta och skriva på biblioteket.
Men nu får det räcka med ordentligt strukturerat arbete för idag, jag ska köpa matsäck, för imorgon ska vi  springa vårruset!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt