Våga vara vacker

Alla är vi vår egen hårdaste kritiker.
Själv anser jag inte ofta att jag blir snygg på bild, jag har en tendens att prata, äta, grimasera i samma ögonblick som fotot tas. (Det finns många bilder med "Jag är så D****A snygg stämpel oxå).
Men varför är vi så kritiska? Det är inte ofta så att alla andra ser det jag ser och säger att bilden är hemsk, precis som jag när jag ser bilder på mina vänner tycker de e skitsnygga.
Varför ser vi inte det andra ser?
Är det för att vi är för vana att se vårat eget ansikte och vår egen kropp och därför inte ser det alla andra ser?
Jag läste något om att kvinnor oftas är mest nöjda med sitt ansikte, just för att vi sett det så mycket, så därför borde man titta på hela sin kropp och säga att man är snygg.
Oavsett vad anledningen är så borde vi alla försöka vara mindre självkritiska och när vi ser oss i spegeln säga "Jag är så D****A snygg!"

Kommentarer

  1. Sv: Hehe den var ganska lagom, jag tror du vågar se den :D Man kände liksom på sig när nåt läskigt skulle hända också så man hann titta bort ;)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt