There and back again, på en båt!

Väskan är inte uppackad än, känner jag mig själv rätt så dröjer det ett tag innan den blir det. Innan jag börjar packar upp väskan ligger fotona redigerade på facebook. Det är så viktigt att alla andra får veta att jag gjort något. Vilket är extremt opretentiöst och okultiverat. Men vart ska alla foton ta vägen annars? Det kanske är dags att göra klart de där fotoalbumen snart.
Resan till Riga har varit härlig. Vi har haft kul, promenerat, upplevt, skrattat, pratat. Allt det man gör när man reser. Vi hittade jättebillig frusen yoghurt som man kunde pussla ihop själv med olika smaker, såser, godis, frukter, strössel. Underbart gott och lyxigt. (jag vill hitta de som finns i Stockholm också, helst lika billigt som där.)
Borta bra men hemma bäst. Det var skönt att komma hem till mitt tomma, mitt egna, där jag bestämmer. Men nu börjar jag i mitt stilla sinne packa får både Polen och London i huvudet. Fördelen när jag reser bort är ju som de flesta känner att vardagen försvinner, för mig innebär det att jag har lättare att fokusera på här och nu. Så jag kan drömma mig bort i det här och nu som är där och träna på det för att klara av det här och nu som är här, nu när jag är hemma igen.
Jag vill känna att jag orkar springa just nu, men jag tvivlat lite på det, helst vill jag ta en långpromenad vid vattnet. När jag blir stor vill jag bo i ett hus, vid en vik, nära hav.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt