Varför jag yogar

Jag börjar mina mornar med yoga och ofta också en kort meditation. De dagar jag inte gör det fast jag egentligen vill känner jag mig solkig och att något fattas. Det händer att jag hittar en tomt rum på skolan eller går ut på en gångväg och gör några asanas. För jag känner att det är något jag behöver. Yogan, meditationen och bönen är för mig tillfällen att känna in andningen, att stanna upp i kroppen och lyssna på livet själv. På gud och universum. Gud finns i så många former eftersom vi människor är så olika personer, men i slutändan är vi ändå människor med en enda jord att dela på. När jag yogar och tar del av det fantastiska yogacommunity som finns på nätet öppnar jag upp mig själv lite mer. Jag ser tydligt vad jag behöver i mitt liv, och det är inte den stressade vardag som jag upplever att de flesta människor på något sätt är slavar under. Att jobba med något man egentligen inte vill för att det känns som man måste. Visst måste hyran betalas, men vi har alla möjligheten att skapa det vi behöver i våra liv. Det är upp till oss att se vårat behove och göra något åt det. Om vi alla lyssnar på våra hjärtans gud och verkligen försöker ta till oss av det vi innerst inne vill, då skulle var och en av oss förändra världen.

Kommentarer

  1. Yoga är verkligen spännande. Dels kroppskännedom men också meditationen som också fungerar som bön och vice versa. Det ger klarhet. Nu kör jag inte Yoga men har levt efter mindfulness och ockultism för att det får mig att känna mig som en del av universum, och dessutom börja få grepp på att jag aldrig kommer veta vad universum är. Däremot, så finns vi nu. Här. Med olika förutsättningar. Fortsätt med det här, det låter väldigt helande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen, vi finns nu. Spännande tanke att vi aldrig kommer veta vad universum är :)

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt