GRÄV

Den här veckan har varit både lång och kort på samma gång. Jag har spenderat den i Sthlm och Gbg och pressat huvudet med information, kunskaper och intryck. Under helgen var det Grävkonferens, om grävande journalistik. Jag har fått så många mattnyttiga tips och blivit inspirerad av för mig både kända och okända ansikten. På det har jag vässat mina mingelkunskaper och utmanat mig att fortsätta vara mig själv i sådana sociala situationer där jag lätt kör med en mask istället. Att kliva utanför min comfortzone är alltid väldigt kul efteråt. Sen har jag hunnit med det bästa jag vet. Långa, fina, upplyftande, inspirerande och knasiga samtal med människor jag tycker mycket om. Det är verkligen i möten med andra människor jag ser mig själv och får möjligheten att växa och bli mer än bara skalet. Det vill säga att gå bortom skalet, kroppen och ytan och istället vara hela mitt jag. Där mår jag som allra bäst.
Denna intensiva vecka avslutades med långa kvällar och lite mindre sömn i helgen vilket innebär att jag kommer sova gott på planet hem.
Och sen får jag öppna dörren till vårat gemensamma hem och avsluta den här veckan med han som jag valt att leva och bo med. Jag är tacksam i hela hjärtat för allt jag har i mitt liv och alla möjligheter jag får att fortsätta utvecklas och lära känna nya människor.

Men det är inte i de stunderna jag fotar, så bilderna är från helgens utstickare, Guldspadegalan och Edward Snowden på videolänk.
VKs grävreporter (en av mina praktikhandledare) van en Guldspade!
Uppklädd för gala!
Lunchföreläsning med Edward Snowden om yttrandefrihet 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt