Yin och yang pannkaka

Det dök upp en yin och yang-pannkaka till frukost. Jag tycker så mycket om den symbolen.
Balansen mellan maskulint och feminint, i mig själv och och i världen. Balansen mellan styrka och vila i yogan och i livet. 🌺
De senaste veckorna har jag haft för mycket yang, aktivitet, intryck och prestation, och för lite yin, vila, återhämtning och stillhet.
Jag märker det fort men har ändå svårt att lyssna. Trots att jag fortsätter yoga och meditera så gör jag det av rutin utan att vara helt närvarande. Då behöver jag ta ett steg åt sidan och andas ut stress och oro för att få plats att andas in närvaro och stillhet.
Pannkakan blev min påminnelse om att jag behöver ha både yin och yang i mitt liv.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt