Mors dag

Hade allt varit som vanligt nu så hade jag skickat en blomma till mamma idag. Jag hade ringt henne för att prata en stund och berättat att vi haft strålande sol och jag gått i sommarklänning. Hon hade berättat om sina balkongblommor, om hur det gick med löprundan hon just börjat med. Om hennes jobb, kollegor och elever som alltid förgyllde eller irriterade hennes dagar på olika sätt. Hon hade skrattat åt att jag försökt gömma mig från brännbollsyran hela helgen och lyssnat på mina sommarplaner. Vi hade pratat om min födelsedag, jag hade berättat om mina planer och frågat om hon fått min önskelista (det hade hon inte, det mailet glömde jag skicka).

Jag skulle skrivit på Facebook och Instagram att hon är världens bästa mamma och att hon i många år varit både mamma och pappa för mig. Nu har den möjligheten tagits ifrån mig.

Blommorna har skickats till oss. Vi delar saknaden med många och framförallt med varandra. Jag har systrarna kvar. På något sätt tar vi oss igenom även de här dagarna. 

Jag är inte den första som förlorat sin mamma, inte heller den sista. Idag är en sådan dag när det kan vara extra jobbigt att inte ha någon mamma att hylla. Att inte kunna eller vilja hylla sin mamma. Och allt är ok. Det är ok att sakna, ångra och önska att livet känns lite mindre orättvist.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt