World Aids Day

Idag har jag ätit julgröt hos farmor och gått på en härlig konsert för att uppmärksamma World Aids Day.
Som med alla andra orättvisor i världen vill jag förändra, påverka och göra gott.
Men jag hindras av att jag inte vet vilken handling som är god. Det kan ju bli så fel och jag är rädd för att göra fel, så jag gör inget. Går jag förbi en tiggare ger jag sällan pengar, ser jag en situation stockholm försäljare stannar jag inte särskilt ofta.
Egentligen vill jag stanna, ge en slant eller bara lite tid. Visa att jag ser.
Det hemskaste som finns måste vara att känna sig osynlig, så ensam och liten att man smälter in i den grå asfalten.
Så vill jag inte behandla människor.
Så varför gör jag det?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt