The Timetravellers Wife

I våras läste jag The Timetravellers Wife, en bok som jag bytte till mig på LeakyCon förra året. Jag sträckläste boken och grät mig igenom det mesta. Ikväll såg jag filmen, på precis samma sätt. Boken är så beroende av miljöskiftningar eftersom det handlar om en tidsresenär så miljöbeskrivningarna är enkla, men tydliga. De målas med breda penseldrag i skarpa färger och fylls ut med känslor. Det gjorde att filmen många gånger träffade HELT RÄTT i miljöerna. Både författaren och filmskaparna lyckades använda sina miljöer för att förmedla en känsla. Även om filmen bara är en liten bråkdel av boken så är de rätta stunderna med, de har slagits ihop och omarbetats, men många av detaljerna är kvar och gör historien magisk. Jag gråter floder av den starka kärleken, saknaden och familjebanden. Det är vackert, den sanna kärleken, jag tror på den, och jag tror att människor mår som allra bäst när de gör det de älskar, runt dem de älskar. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt