Känn dig som (h)emma

Just precis nu sitter jag och njuter av där jag är. Det är mitt bidrag till #5min5maj, för på grund av min psykiska ohälsa och mitt val att börja lyssna på mig så har jag hamnat här. Förut kunde jag inte njuta, inte släppa på kontrollen. Nu kan jag ta en dag i taget och fylla mina dagar med liv.

Jag är tillbaka i Umeå. Det känns hemma. Som om jag alltid längtat hit men inte riktigt förstått vart jag längtat. Mina prylar ligger i lådor, kassar och högar på golvet. Böckerna står snyggt sorterade i bokhyllan och kylen är fylld med mat. Så jag tar mig tid att stanna upp och njuta av att jag är här. Lägenheten är riktigt fin, större än något jag någonsin bott i. Den här sommaren kommer bli så vacker.

Det är så mycket jag vill skriva nu, om resan, om känslor, upplevelser och framtiden. Men det får vara. Nu njuter jag. Jag bara är som min kurator sa till mig för tio år sen.

Bara vara.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt