Flyt med i förändringen



Det finns så mycket kvar att lära, så mycket jag inte vet eller förstår om mig själv, om andra, om världen. Jag har en bild idag av vem jag är, hur jag fungerar och vilka människor omkring mig är och hur de passar in i mitt pussel. Men imorgon kommer det inte längre vara samma, imorgon kommer jag behöva måla om bilden av mig, omvärlden och alla människor som rör sig omkring mig. Det är skrämmande att tänka att jag inte vet hur någonting är, men det är befriande att uppleva att jag aldrig kan eller behöver vara samma person som jag en gång varit.

Vi har alla en möjlighet att förändra oss. Oavsett om vi vill eller inte så kommer vi att förändras, växa och bli någon annan, bara lite lite grann. Men tillräckligt för att vi inte ska fastna.

Den här månaden fokuserar mycket på meditation och lugnare yinyoga där jag försöker stanna upp i kroppen, andetaget och verkligen stilla tankarna. Det är precis vad jag behöver just nu. Jag behöver lära mig att lyssna på och acceptera det som händer på insidan istället för att ta kontroll på omvärldens händelser. För omvärlden kan jag aldrig kontrollera, saker kommer alltid hända som jag inte är beredd på och det är upp till mig att lära mig hantera och möta dem.
Att låta smärtan lära mig något och visa mig andra vägar och möjligheter i livet. Det är inte meningen att jag ska fastna i det jag en gång varit med om eller den jag en gång varit. Meningen är att jag ska växa och utvecklas till att bli jag, just nu. Den jag är här och nu.

Precis som det är för dig. Du har till uppgift att växa och utvecklas för att vara du, här och nu.
Hur det ska gå till vet bara du. Och du kanske inte ens är helt säker på hur, det vet nog ingen egentligen. Det handlar om att testa, falla sju gånger och resa sig åtta. Ingen behöver göra allt på en gång, men små steg och många misstag tror jag är ett bra sätt att närma sig lite mer egenkärlek och sanning.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt