Mina ord hjälper mig andas

Jag har alltid skrivit. Skrivit för att hålla ordning på huvudet, utmana tankarna och skapa något annat än allt som ibland bara gör ont.
Det är skrämmande och läskigt att dela sånt jag gjort. Men jag gör det ändå.


Världen står i brand


För att ens ha en möjlighet att förändra världen
måste jag börja med mig själv.
Våga se mina destruktiva mönster
och göra valet att förändra dem
så inte jag också för dem vidare
ut i världen

Jag vill hitta kärleken, tilliten och tryggheten
som alla människor bär längst in.

Därifrån vill jag hämta kraft.
Det är min källa

Välja rätt

Jag vill inte vara sårbar, jag vill inte vara svag.
Men även superhjältarna har någon som får de att tappa all kraft och falla till marken.
För mig är det du, ditt svek.
Som dyker upp i varje älskandes ögon, i ett osagt ord. Bakom mina masker, mina stängda dörrar och mina rivna murar.

Där står det, det lär jag mig dag för dag att acceptera.
Jag vill att du ska älska mig, men jag kan inte leva mitt liv för att du ska se mig och tycka att jag duger.

Jag har rivit mina murar, öppnat mina dörrar och ställt mig sårbar och naken inför någon jag vill ge kärlek.
Men när du dyker upp känns det som om jag börjar om från början.
Du klampar in och tar plats, som om du har rätt till det.
Så länge du väljer fel måste jag gång på gång välja rätt,
välja mig,
välja mitt liv.

Jag kommer alltid först hos mig, eftersom jag inte gör det hos dig.

Då och då kommer jag komma tillbaka till dig,
skriva några rader,
några sidor för att jag undrar
hur du kunde göra så
och hur du fortfarande kan göra så.

Men mitt liv fortsätter jag leva för min egen skull.
Där är du inte välkommen.
Inte så här.

Låt mig gå.


Friheten väntar

Friheten väntar
När du vågar släppa taget
om det som håller dig fast
och bli den du är

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt