Vinterskoj!

Magiska, fantastiska vinterland!
Snön bäddar in alla hårda kanter och ger det som tidigare var mörk och tung höst ett skimrande täcke att vila under i några månader.
Jag lever upp när det blir vinter. Jag vill ut och åka skidor, bygga snögubbar och snölyktor. Promenera runt och höra det mjuka knastrandet under fötterna och känna den bitande kylan i kinderna.
Till och med känslan av blöta sockar när snön läckt in i skorna tycker jag är mysig. När jag njutit frdigt utomhus kan jag komma in och värma mig under en filt i yllekläder och tönda alla ljus jag har. Då blir det så där idylliskt mysigt och jag känner mig extra tacksam för allt fint jag har i livet.

Idag kom jag på att jag faktiskt kan försöka måla på snön. Jag har hört tidigare kollegor som gjort det på skolgården. Det är störtkul!
Och det går INTE att tänka prestation. Det blir vad det blir liksom :)






För att få det här att bli bra behövs svampar, vattenfärg och varmt vatten. Tänk på att ha ett sitterunderlag under knäna så du inte blir kall och vantar som kan bli båda skitiga och blöta.
Snön behöver vara packad, så trampa till en bit som är så stor som du vill måla på.
Sen är det bara att blöta upp svamparna och doppa de i den färg du vill ha och pressa ut det i snön. Det går att göra vad som helst och hur som helst och sen snöar det över och töar bort.

Bra att tänka på är att ta en ganska snäll färg så inte gräsmattan under får i sig allt för många gifter, men det kommer också lösas upp av enormt mycket vatten under vintern.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt