Pride

Min vän Karro och jag var på Pride igår eftersom temat i år är öppenhet var det öppet för alla och gratis! Jättebra! 
Karro och jag på Pride

Vi lyssnade på ett grymt diskussion on bibeln ur ett HBTQ, judiskt och kristet perspektiv. Dvs, står det i bibeln att män inte ska ha sex med varandra? Hur kan vi tolka det och titta så fel det blir när vi översätter! 
Jag blev jätteintresserad av att få diskutera bibeln så som judarna sitter, finnns 12 rabbiner samlade finns där 13 åsikter. Så nu är jag ännu mer taggad inför Taize.
Sedan vandrade vi bort till Kungsträdgården och såg massor, bla Scotty the blue bunny.
Scotty the Blue Bunny

Dagen avslutades med Emil Jensen! Han är stencool, han har riktigt bra tankar som han uttrycker grymt i text och musik. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt