Framtid

"Alla andra" börjar skolan, går tillbaka till det de vet eller kastar sig ut i nya äventyr, det där man gör innan man börjar med det man vet att man vill.
Jag börjar skolan på måndag, ny skola, nya människor, nya uppgifter. Det borde kännas spännande? Skräckinjagande? Roligt?

Jag är likgiltig. Jag bryr mig verkligen inte, tror inte längre att jag valt rätt. Jag har tröttnat på att leta kurslitteratur innan jag ens börjat.
Studentlivet, umgås med folk, göra dumheter och tycka att det är skitkul, det lockar.

Det får mig att känna att jag kanske valt fel och börjar plugga för tidigt.

Nu innebär inte det här att allt är skit och hemskt, jag vet att det säkert kommer bli kul när jag väl kommer igång. Blir det inte så, då kan jag sluta, börja jobba, plugga något annat, resa iväg.
Livet tar inte slut.
Det börjar inte heller här.
Det fortsätter hela tiden.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt