Trafikplats Glädjen

källa
Ikväll slog vi oss ner med picknick och regnjackor i ett överfullt Vitabergsparken för att se på Jonas Gardell i "Trafikplats Glädjen".
Han kommer in på scenen och driver allt till sin spets, det är bögigt, fjantigt, roligt, allvarligt. Det är unikt, gör mig jätteglad och får massor att tänka på.
För några år sedan följde jag honom i "Åh, herregud!", jag har läst hans böcker "Om Jesus" och "Om Gud". Han har en livsåskådning som jag gillar och ett sätt att uttrycka sig som säger: "lyssna på mig, men skit i mig, bilda din egen åsikt!"

Häromdagen köpte jag en bok av honom, som jag ännu inte läst och inte kommer ihåg titeln på, men som jag hoppas att jag läser snart. Annars kanske den dammas av om några månader eller år och så får jag en trevlig upplevelse då.

Men ni får själva bilda er en uppfattning om denna man:
"Jag är komiker. Jag menar alltid allvar. Jag är fullständigt öppen. Att vara öppen är det effektivaste sättet att dölja sig. Jag är fullständigt ärlig. Ärlighet är trollkarlens lilla nyck med handen som får en att se åt fel håll." - Jonas Gardell




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt