If you're brave to say "good bye", life will reward you with a new "hello"

Idag landade ett mail som gick till alla KI's studenter hos mig. De har nu en ledig plats till utbytesstudier  i Vellore.
Aj, det sved.
Men livet har något annat att erbjuda mig, först och främst en kamp, en uppförsbacke som jag ska ta mig igenom och lista ut vart jag ska.
Livet börjar inte sen, livet är här och nu och det blir vad jag gör det till. Väljer jag att njuta av det fina i varje dag, eller väntar jag bara på att livet ska börja sen, lite längre fram?

Till er som läser på KI och funderar på att åka utomlands, ta chansen och skicka in en ansökan till Indien. Det lät som en helt otrolig upplevelse och något som kommer förändra er syn på yrket, proffessionen, livet och människor!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt