Stanna upp

Eftersom jag inte alls är motiverad att plugga så försöker jag hitta något vettigt att göra vid datorn.
Jag hittade min egen blogg och bläddrade bakåt.
I höstas hade jag en helt annan motivation. Jag mådde så mycket bättre än jag gör nu. Vad hände på vägen? 
I september funderade jag på om jag faktiskt ville läsa till Sjuksköterska, i oktober hu viktigt det är att acceptera och älska mig själv.
Det jag däremot aldrig gjorde var stanna upp och fundera över hur jag mår och var jag vill med mitt liv.
"Underskatta inte ingenting i era liv. För där kan ni själva vara." 
Det summerar hur jag behandlar mig själv många gånger, jag blundar för de bitar jag inte vill se och springer vidare mot det där jag vet att jag kan prestera och visa omvärlden att jag gjort något. 
Den största utmaningen just nu är nog inte att bli godkänd på tentan fredag utan att slappna av, släppa och försöka tillåta mig själv att må bra.
Tyvärr kräver det tid, kraft, energi och att jag försöker lista ut sånt som jag hela mitt liv försökt undvika. Jag är inte säker på vem jag är och var jag ska, vilket skrämmer mig, för jag vill ha kontroll, på allt. 
Men jag vill sluta komma tillbaka till den här platsen där jag är på väg in i väggen och inte alls mår bra med det jag gör. Den här gången vill jag hitta mig själv på riktigt. 
"Rock bottom became solid foundation upon which I rebulit my life."

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt