Ingenting är någonsin som förut

Sen en tid tillbaka har jag tänkt såhär
Och insett att jag måste börja om

Ja jag har kämpat för en plats som passar både här och där

Men snart ska jag hitta den jag är

- Melissa Horn
Idag lånar jag ord i vanlig ordning.
För så här ser livet ut, det går inte att passa in överallt utan att veta var jag har mig själv. Då vet jag inte var jag passar. Det är som ett spel som barn spelar med fyrkantiga klossar och runda hål. Det kommer aldrig gå. Innan jag vet vilken form jag har kan jag inte försöka tvinga mig själv att få plats där jag inte passar in.
Livet handlar väl egentligen inte om att försöka passa in i en ram heller, utan att låta olika bitar av en själv passa ihop med varandra och växa och forma mig och mitt liv. Det är ett pussel som bara jag kan lägga.
Jag vet inte vem jag vill vara i den här världen, det finns så många vägar och jag har prövat så få. Men så länge jag känner mig fri att resa mig upp och gå när jag vill så kan jag stanna. 
- Mimi (Äkta människor)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt