Min helhet

Nästa utmaning blir att hitta en helhet i mitt liv. Förmå mig själv att lyckas balansera mellan kost, träning och min egen kroppsuppfattning. 
Min behandlare uttrycker sig som att jag ska äta all sorts mat utan att det är en utmaning eller ett test utan helt enkelt för att det är en del av livet. Vilket innebär att jag ska äta helt prestationsfritt. Tankarna dyker då direkt upp med ett stort, knallrött utropstecken och frågar: "Var i h----te ska jag då prestera?" 
Träningen har ju nu börjat bli något jag gör för att det är kul, naglar och snygga kläder gör jag för att jag vill. Men i maten ligger fortfarande en viss prestation kvar. Det är ett sätt för mig att hålla mig flytande och slippa släppa på all kontroll, jag kan identifiera mig med mitt sjuka ätande ett tag till. 
Det viktigaste är för mig blir att hitta egenvärdet i mig själv. Det känns som något jag tjatat om länge, och det kommer jag garanterat att jobba med ännu längre. Livet är inte enkelt, jag vet var mina fallgropar och "allergier" finns och jag MÅSTE lära mig att hantera de. 
För drygt en månad sedan beskrev jag mig själv som ett missanpassat pussel: 
Det känns just nu som om jag är ett pussel men med fel bitar. Ibland faller jag liksom sönder och vissa bitar passar inte längre in. *Nu har jag försökt tvinga ihop de här bitarna så länge att det gör riktigt ont när de ramlar bort. Men bort måste de, annars får inte de nya, friska och rätta sidorna plats.
Pusslet jag ska bli helt. 
Jag ska spela huvudrollen i mitt eget liv. 

Jag när världens bästa systrar bjöd mig på all möjlig ompyssling, trevlig middag, teater och en helt underbar dag för att fira mina 20 år som mig! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt