Positivt

Ett uttryck jag använde ofta i mina första friska år var "Jag är så djävla snygg!" Det är extremt effektivt för att befästa positiva tankar. Därför bestämde jag mig idag för att så fort jag ser mig själv i spegeln ska jag säga något snällt till mig själv. Vad som helst, kanske är håret snyggt, eller ögonen pigga, eller så har jag sagt något snällt. Alla dessa små saker, många bäckar små, som tillsammans kan göra mig gladare. Jag vill nämligen vara den "glas half-full" positiva personen som jag innerst inne är. 
Insåg också att jag kröker ryggen och försöker gömma mig i busskön, jag ska försöka ta mer plats och börja där! 
För att glida på denna våg av glädje vill jag också berätta att jag känner mig glad, lugn, trygg i min kropp och taggad efter träningspasset ikväll! Imorgon blir det party på MF Så här snygg tänker jag vara då: 
 

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt