I exist as I am - that's enough

Jag är den jag är, det är tillräckligt. (Min översättning av Walt Withmans citat).
Det vill jag döpa om min blogg till, jag är jag oavsett hur genomtänkta min tankar är.
Min syster lånade en bok till mig som handlar om unga, duktiga kvinnor som på ett eller annat sätt går in i väggen, Så ung? och så duktig! av Katarina Pietzak.
En bok som alla människor skulle må bra av att läsa, för att lära sig att tagga ner, lugna sig och hitta det som är viktigt i livet. Det där jag tjatar om att jag vill hitta hela tiden. I morse vaknade jag och mådde helt utan anledning så illa att jag inte kunde äta frukost. Liggandes på mitt köksgolv tänkte jag att jag ändå skulle försöka ta mig till jobbet, det skulle ju gå över. Ganska snabbt insåg jag hur galen den tanken var. Min kropp skrek högt och tydligt åt mig idag att jag inte mådde bra, ändå hade jag svårt att lyssna. Men jag gjorde det, jag stannade hemma och har haft en lugn och mysig dag. Jag vill hitta ett slut på de här stora smällarna, jag vill kunna lyssna på min kropp och planera in stunder som jag mår bra av. När jag slutade min sista självkänslakurs på Tilia fick vi i uppgift att skriva ner ett kortsiktigt mål som vi skulle må bra av. Mitt var att ta minst en halvtimmas skogspromenad i veckan. Det har inte blivit av, jag har gjort annat som jag mår bra av, men det har gått för fort. Vilket kan vara ett av skäl till att min kropp lade av imorse. Återigen måste jag lyssna mer på min kropp, och fokusera på allt jag mår bra av i mitt liv.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt