Hur mår jag?

Det var längesen jag berättade hur jag mår. Skälet är så larvigt enkelt, jag mår bra och känner mig frisk på ett sätt som jag inte gjort på flera år. Då minskar mitt behov av att skriva om mina egna innersta känslor. Att skriva om positiva känslor är också mer blödigt än de negativa. Orden som befriar negativa känslor får vingar i egenskap av att de befriar, det räcker. Vilka ord beskriver glädjen i att bara vara? Att inte alltid behöva göra mitt bästa utan veta att det räcker med good enough. De orden är svårare att hitta.
Just nu har jag diskberg för att jag prioriterar annat som är roligare än att diska, förra året hade jag diskberg för att jag inte ens orkade bry mig om det som fick vardagen att fungera.
Jag tar mig själv på mindre allvar nu och gör mer av det jag tycker om. När jag lägger kraft på det jag mår som bäst av att göra, då får jag kraft tillbaka och en positiv cirkel är född. Både kropp, själ och sinne går åt samma håll och jag kan luta mig tillbaka och bara njuta av det som jag verkligen tycker om, istället för att kämpa med att tvinga det ena eller andra att göra något som känns fel. Livet ska inte vara så jobbigt att leva.

Så ja, jag mår bra.
Jag är frisk.

(Det är grymt härligt att skriva de orden!)

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt