Okay

Idag är förhoppningsvis sista sjukdagen för mig. Halva veckan har jag legat hemma och hostat utan någon röst. Det har varit mycket synd om mig, men min garderob är städad nu.
Den här sista dagen läste jag en bok. I fem timmar. Och jag upptäckte att alla de citat som jag känner igen, inte nödvändigtvis sas av de karaktärer jag trodde sa de, vid de tillfällen jag tänkt mig det. För perspektiv, tid och minnet förändrar vår upplevelse av livet, tillsammans med alla nya upplevelser och bilder av den här specifika historien. Så nu har jag ägnat min morgon i sängen, i Amsterdam, Indianapolis, The Heart of Jesus tillsammans med Gus, Hazel och Isaac. Visst låter det mysigt. Att komma tillbaka till verkligheten nu är inte helt lätt, så jag fortsätter i mina pyjamasbyxor att hasa runt här hemma och inte göra särskilt mycket. Jag har lyssnat till vintern som kom och smälte bort lika fort. Gardinerna är fortfarande fördragna, för jag har ingen balkong och inte riktigt lust att klä på mig för en promenad i asfalterade bostadsområden. Och jag har fruktansvärt svårt att få ut Hazels röst ur huvudet. Okay.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt