Jag väljer vad som påverkar mig

Jag läser Good News Magazine och får så många tankar. Det var verkligen rätt dag för mig att få den tidningen. En dag när ensamheten gör sig påmind, när avstånden till de städer där jag känner mig hemma är långt. En dag när snön täcker vägarna och gör mig rädd för att ge mig och köra. Så jag stannar inne, i mitt eget sällskap och försöker låta bli att söka bekräftelse på Facebook och Instagram, samtidigt vill jag berätta att jag inte har en bra dag och att det är ok. För lika viktigt som det är att våga berätta om det vi mår bra av, som Good New Magazine gör, lika viktigt är det för mig att visa att mina dagar går upp och ner och att det är ok. För mig handlar det om att låta bli att visa en genomskinlig yta som inte är jag, utan att visa vem jag är. Som jag är.
Kanske skulle jag må bättre av att inte ens använda mig av nätet för att visa vem jag är, kanske skulle jag våra vara mer kreativ och lyssna mer på min inre medkänsla och omtanke kring mig själv och mindre på kritikern. Men jag väljer istället att använda sociala medier för att lyfta mig själv, där har jag vänner jag tycker om, jag följer sidor som lyfter mig, får mig att må bra, eller väcker konstruktiva tankar och diskussioner. På samma sätt som jag i stort sett alltid, (sen jag var runt elva år gammal och bestämde mig för att jag inte ville läsa Frida-tidningen längre,) har valt bort skvallertidningar och kvällspress väljer jag vad jag släpper in på nätet. För det påverkar mina tankar, som påverkar mina känslor, som påverkar mina handlingar.
De senaste veckorna har jag också börjar använda mig av både Facebook, Instagram och bloggen för att dela med mig av min egen kreativitet, främst i textform. Jag skapar mig min egen verklighet, min egen plattform för att visa vem jag är. Från och med idag kommer jag vara prenumerant på Good News Magazine, Daniel Mendozas idé om konstruktivt engagemang och medveten optimism och hans välskrivna tankar är vad jag behöver ha i mitt liv. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt