Januarilycka

Jag vaknar upp till ljudet av plogbilen och sol utanför fönstret. Jämtländsk januarilycka kallas det. Jag älskar snön, har alltid gjort det. Men det blir lite väl mycket när det inte går att komma till jobbet, eller ens komma ner för backen på skidor eftersom det är för mycket snö.
Min franska lilla bil är dock inte någon Jämtländsk lycka. Den protesterar högljutt av att tvingas flytta på sig ibland, men än så länge har den klarat av att köra mig både hit och dit. Tre månader till är allt den ska klara av.
Plogbilen är klar nu och vinden viner genom vädringsluckorna på vår lilla trästuga. Det låter som jag föreställer mig fyren i Pappan och havet. Dock inte lika mörkt och kallt, utan behagligt och soligt. Snart väntar dagen, en  strålande, vacker och 4 minus kall dag.

Det blir en bra dag idag! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt