"Think of an idea to change our world - and put it into action"

Det här är min riktiga oas, min plats där jag är mig själv med mina ord. 

Min kropp ser just nu ut som om jag är mitt i en polyjuice-potion förvandling. Det är någon form av stresseksem eller utrensning av slagg. Signaler om att vila, ta det lugnt och lyssna på kroppen som jag aldrig hört förut. Att kroppen, tankarna, sinnet och själen börjar berätta saker på nya sätt är läskigt.

Det känns som att allt som någonsin har hänt mig i livet är på väg tillbaka och jag måste börja lyssna. Det slår hårt när allt dyker upp samtidigt och får mig att ifrågasätta hur jag fungerar. Att jag har svårt i många situationer vet jag om, men jag har lärt mig hur jag ska hantera det och anpassar mig efter de människor jag har i min omgivning. Istället för att fråga mig själv på djupet vad jag vill göra, vad jag inte vill göra eller vad som skrämmer mig. Det där med att gå utanför min bekvämlighetszon skrämmer mig så mycket att jag inte ens vill se min bekvämlighetszon, istället berättar jag för mig själv att jag mår bra tills jag verkligen tror på det. Jag ifrågasätter sällan mina beteenden och reaktioner för att undvika det jag inte vill se.

Så har jag klarat mig länge, med resonemang, logik och en självomsorg där jag varit min egen hönsmamma. Jag har ingen lösning, ingen quick-fix. Men jag har tid.





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt