Trött idag

Det är lätt att lägga all energi på en dag som igår. Att förväntas vara glad och att vilja vara glad tar tid och energi. Idag är jag trött, samtidigt har jag svårt att sitta still. Har hälsat på hästar, promenerat med min älskling vid havet, försökt lösa korsord och göra ingenting. Tiden står så lätt still när det blir sommar. Men ändå inte.

I vanliga fall skulle en sådan här dag göra mig glad och fylld av energi. Nu tar energin slut fort och jag är inte alls så glad som jag känner att jag "borde". Flera gånger idag har jag tänkt att jag vill ringa mamma och berätta hur vackert det är hät, höra om hennes midsommar och bara höra hennes röst. Jag föreställer mig att hon skulle bli så glad för att jag är på en plats som har allt jag tycker om. Jag tänker mig att hon skulle tagit sig till ett bad med en fikakorg idag och sen komma hem och grilla på balkongen.

Det är så svårt att acceptera att det är så här, för sådana här sommardagar brukar jag älska. Men jag kan inte bestämma hur jag ska reagera och behöver istället tillåta mig själv att flyta med och vara i det som händer och de känslor som dyker upp.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt