Allt för att utrota hungern

Vänner är bra. En sådan enkel tanke. Men helt sann.
Dansade afrikansk dans i kyrkan idag, åt grym mat och umgicks och hade det jättebra.
På söndag börjar fastan. Jag har de senaste åren alltid velat göra något när det är fasta. I år vill jag försöka lyfta fram Svenska Kyrkans arbete med Hela Världen - Allt för att utrota hungern.
Jag har en insamlingsbössa hemma som jag ska lämna in till kyrkan på palmsöndagen med de pengar som finns i.
Det är så mycket människor i världen som behöver mat, rent vatten och santitetsprodukter.
En del i det här projektet är att auktionera ut prylar på tradera.se/hunger. Vinsten går direkt till Svenska Kyrkans Hela Världen arbete. Gå in och köp och sälj fr om söndag!

Kommentarer

  1. http://www.tradera.com/Handstickad-jordgubbsmossa-till-nyfodd-bebis-auktion_342282_129033731

    Titta vad jag har gjort! Ska inte du lägga upp något? :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt