Böcker

När jag kom hem idag låg en bok och väntade på mig!
Ingelas bok Att sväva eller falla. Jag har läst lite dikter och kommer snart med en garanterat positiv kommentar på hela boken.

Jag är så imponerad av att hon vågar och faktiskt har gjort det här!
Ingela är en person som är begåvad, enormt begåvad med så mycket. Både med orden, musiken och i skolan. Hon är ju snart pilot! (eller nästan...)
Till råga på att hon lyckas så bra med allt hon verkligen vill är hon en underbar vän!

För att följa boktemat vill jag rekommendera One Day av Dave Nicholls. Vi får följa Emma och Dexter, samma dag (15 juli) i 20 år. Varje kapitel är alltså ett år till framåt i tiden. På ett fiffigt och unikt sätt får vi följa deras relation och personliga karaktärsutvecklingar. Den har gripit tag i mig och gett mig inblick i hur 90-talet var för tjugoåringar, den har visat halva världen men framförallt att människor inte är så olika livet igenom.  

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt