1. Berätta om dig själv

Emma heter jag. Bor på mina egna 27 kvadrat i Jakan. Till vardags pluggar jag till sjuksköterska på KI, vilket är kul, krävande, knasigt och kvalificerande.
När jag har tid över (eller tar mig tid) tränar jag på Friskis, tittar på TV, läser böcker (snart läser jag om I morgon när kriget kom - serien), träffar så många av mina underbara vänner jag bara kan. Filmer brukar jag också hinna med, att krypa upp i soffan med datorn och något gott och trycka play är himla nice. En del tid spenderas i kyrkan också, i Viksjö finns SKUV, i Jakan finns bibelstudie med Unga Vuxna. Varje dag försöker jag hinna ut en liten stund i det solsken som finns, jag är beroende av dagsljus.  Promenader i skogen är ett av mina favoritsätt för att verkligen slappna av, jag är tyvärr lite för lat för att ta mig till de stora skogar som finns i Jakan. Men när jag väl är där är jag lycklig. Harry Potter kanske också ska nämnas, eller bara det att jag är nörd som person och i synnerhet när det gäller Harry Potter, JK Rowling är helt enkelt ett geni.
Den senaste tiden har jag lyssnat mycket på visor, och svensk musik. Men mina listor har mycket varierande musik, och radion spelar P3. Snart kommer julmusiken gå varm. Jag gillar ord och skulle vilja skriva mer, bättre och oftare.
Utöver det är jag lång och har stora fötter. Håret är brunt, ögonen grön/blå och på näsan sitter ett par glasögon.
Avslutningsvis skulle jag inte vara jag utan de människor som påverkar mig och gör mig glad varenda dag, min familj och mina vänner.¨

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt