Det snurrar i min skalle

Den där listan har jag gett upp. För nu.
Det krävde lite för mycket fokus tror jag. Mitt fokus idag ligger på att försöka få nervsystemet att antingen hoppa ur min kropp och visa mig exakt hur det fungerar... men det blir moment 22 eftersom min fina hjärna hör dit och den kan inte förstå sig själv.
Det är inte så jobbigt som det låter, men eftersom mina hålor i ansiktet, typ sinus bla bla är lagom inflammerade eller nått så känns det segt att sitta med huvudet böjd över boken i flera timmar och få ont i trapeziamuskeln (tror jag) också.
Plus att mina pulmona, bronki och trachea är irriterade behöver behandlas med MÄNGDER te och lite ingefära. Helst vill jag få ligga i soffan och sova för att bli helt frisk. Tänk att en sån liten sak som en förkylning som inte helt har brutit ut gör en så modlös. Fast allt är inte hopplöst, jag har ju visat att jag kan lite.
Men den där tanken med att informationen kan osmotiskt ta sig in i hjärnan är lockande.
Aja, när jag väl blir klar är det helg.
Julbord, julpynta, julmarknad och umgås med både vänner och familj.
Ni gör mig både piggare och gladare!

Kommentarer

  1. Emma har nördat in sig! ;)
    Har följt din blogg ett tag nu men inte lämnat nåt avtryck, så jag tyckte det var dags :P

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt