2. Staden där du bor

Jakan. Det är ingen stad. Men min vän som är uppvuxen i Hässelby har kommenterat att jag inte bor i Stockholms stad. Visserligen i Stockholms län.
Men det blir ändå Järfälla Kommun och Jakan som blir "min stad". Jag har ingen koll på siffror och folkmängd, men tror att mamma sa att Jakobsberg har ca 30000?? inv... 
Det bästa med Järfälla är skogen. Det finns så mycket grön skog och blått vatten. Vi har hela stora Järvafältet som granne och sen dagis har jag varit ute i skogar runt om i kommunen. 
Centrumet är kärnan och vår nya, flashiga bussterminal. Som har ett Subway! 
Min egen bostad ligger i ett mysigt område som kallas Västerby, och jag växte upp halvvägs mot Kallhäll, dit det går en buss.
Källa

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt