That's where the light gets in

Får många år sedan ramlade jag över ett citat som hjälpte mig att se positivare på livet och sen dess har det kommit och gått. Ikväll dök det upp igen. 
"There's a crack in everything - that's where the light gets in" - Leonard Cohen 
För mig betyder det att det inte är meningen att vi ska vara perfekta, det är i våra brister det unika ligger, det unika som gör oss perfekta. Livet blir mycket mindre komplicerat och lättare att leva när målet inte är perfektion, utan att leva livet fullt ut.
Jag lyssnar på jättefin musik samtidigt och hörde just det melankoliska:
"Livet är ett pärlband av svek, och ingen kommer svika dig så innerligt och ofta som du själv." - Lånad från skribent som lånat från annan
Det följer lite samma tema, att det inte går att vara perfekt. Vi är människor, meningen är att vi lär oss själva av våra egna handlingar och upplevelser. Men det är så mycket jobbigare att ta sig igenom livet om man inte förlåter, accepterar, respekterar och framför allt älskar sig själv. Då kan ljuset som letar sig in genom sprickorna få lysa upp hela ens jag inifrån och ut.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt