3. Mina vänner

"Vänner kommer tillbaka till en och i hjärtat kan man leva vidare med de, tills de efter några år återigen kommer tillbaka till en." - Etty Hillesum
Så är det med många av mina vänner. En del har flyttat iväg och vi har inte så mycket kontakt, andra har jag bättre kontakt med. En del bor nära men vi har ändå dålig kontakt, men kan ha jättekul när vi väl ses.
Jag har några få vänner som jag har känt jättelänge och som jag litar på till 100%. Däribland mina systrar och min mamma.
De senaste månaderna har jag lärt känna många nya människor och vänner.
För mig är vänner det viktigaste som finns, det är människor med vilka jag kan vara mig själv. De finns där för mig och jag finns där för de Med delade knasiga, roliga eller jobbiga upplevelser kommer man närmare varandra för att efter ett tag kanske försvinna igen.
Alla vänner behöver man inte vara jättetajt med på samma gång. Men att kunna ringa en vän och bara ta en fika eller se en film, det är vänskap. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt