Du är värd att må bra varje dag

Trots att livet är stressigt, jobbigt och i många fall orättvist så är jag så lyckligt lottad att jag har kontroll över mycket i mitt liv. Jag kan välja om jag vill gå eller åka buss till jobbet för jag har en fungerande kropp och råd med kollektivtrafik. Hur mycket eller lite jag äter styr jag över för jag tar hand om mig själv, köper min egen mat och har ett eget hem med tak över huvudet och vila för natten.  En stressig dag som idag kan jag välja att ösa ur, slappna av, varva ner och ladda om. Med hjälp av mina tankar. Antingen väljer jag att fortsätta tänka att jag är stressad och bli arg, förbannad och irriterad eller så väljer jag att vända på det och ser det som ligger framför mig nu. Att solen skiner och halva dagen faktiskt är kvar. Att jag med mina tankar kan kontrollera min kropp och mina känslor och bli både gladare och lugnare.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt