Året som gått

I januari skrev jag så här: 
Det är skrämmande att lära känna sig själv på nytt.
Och det gör att jag blir så fokuserad på mig själv.
Kanske kan jag snart vara så balanserad i mig själv att jag kan hantera problem på ett sunt och hälsosamt sätt och istället lägga energi på hu jag vill leva mitt liv.
Lägga energi på världen runt omkring i mig och vara en del av den istället för att betrakta den utifrån.
Jag kommer inte förändra den jag innerst inne är, jag ska bara hitta tillbaka till vem det är.


Jag är stolt över det jag gjort i år, jag har haft ett bra år, trots att det varit jobbigt. Jag har gått igenom behandlingar, kurser och samtal för att ta tillbaka makten över mitt eget liv och blivit frisk! Det största jag gjort i år är nog att jag lärt känna mig själv och accepterat mina känslor för vad de är. Allt från ilska och skam till glädje och tacksamhet. 

Aldrig någonsin igen vill jag gå tillbaka, aldrig någonsin vill jag hata mig själv och sluta lyssna på mina känslor och viljor. Så jag ska fortsätta lyssna och ta reda på vad jag vill. Än så länge är jag fortfarande ung med hela livet framför mig. Ett liv som bara jag kan leva.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt