Hello

Idag kom jag tillbaka till jobbet efter två skidåkarveckor fyllda med glädje och trötta ben, och med två avklarade skidlärarutbildningar i bagaget. På jobbet blev jag så varmt mottagen att det känns fruktansvärt att behöva sluta i december. Men sånt är livet och jag får istället åka till Indien!
Nu blir jag lite sentimental och ser tillbaka på året som gått, det år då jag fyllde 22. Jag har träffat så många människor som påverkat, förändrat och hjälpt mig att hitta rätt i livet. Under det senaste året har jag gått från mörkaste botten till att bli frisk och börja hitta de första stegen på en lugnare väg i livet. Resan har varit läskig, jobbig och förbannat svår, men den har varit absolut nödvändig och jag ångrar inte att jag gjort det. Däremot önskar och hoppas jag att jag aldrig någonsin behöver göra det igen. Nu vill jag se framåt med hjälp av mina känslor och min vilja. Nu ska jag återigen ta tag i och leva mitt eget liv med de mot och medgångar som finns i det.

Den här låten har gjort mig glad sen i våras


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt