Här är jag

Snart tre veckor i en ny stad och jag trivs som fisken i vattnet. Än har jag inte kommit igång med träningen, jag har inget permanent boende men inget av det stör mig på något sätt för det här är den plats jag ska vara på just nu. En bild säger så mycket mer än ord, så här kommer några bilder (och några ord) om mina första veckor.



Är det regn och höstväder så är älven silvergrå, glänsande och trolsk.


Efter en promenad (eller cykeltur) i ösregn är det otroligt lyxigt att komma in i värmen framför elden. Katten och jag har tom kommit överens! Den häftiga tavlan ovanför soffan är Rolfs bild, jag är helt såld på den. 


Så jag försökte fixa mig min egen.... 
Skogen är precis lika vacker i solglittret som regnväder. 
Och på andra sidan skogen finns hästhagen. Där träffade jag en vit häst som fick hjärtat i min inre femåring att hoppa högt. När jag var barn älskade jag vita hästar över allt annat. Att jag mötte en på min skogspromenad gjorde mig ännu lite mer övertygad om att jag är på rätt plats. 



Även min skola ligger och gassar sig i solljuset! 



Och när en börjar skolan den 1 september måste ju Hufflepuffkläderna åka på! 



Så här bra känns det! På studentmässan på skolan idag hittade jag både Frisk och Fris lokalavdelning, campuskyrkan, idrottsföreningens friluftsgäng och studenttidningen. Jag fick idéer för hur Tilia kan jobba och började drömma stort. Det är mycket på gång och det känns bara bra. Jag gillar när det händer saker, jag vill engagera mig, påverka och skapa min egen värld. Pluggandet tar visserligen en hel del tid, ganska jättemycket faktiskt. Men det är så kul att jag knappt tänker på det. 
Det här kommer bli bra. Riktigt bra. 







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt