När livet strålar mot mig

Under ganska många år har jag trott att jag inte gillar förändringar och jag har letat efter fasta punkter som aldrig blivit rätt. Jag har tänkt att den som ständigt byter plats och aldrig stannar kvar och gör klart och följer upp saker är en svag och osäker person. De senaste veckorna har jag förstått att det snarare är det motsatta som gäller. Att våga ta chanser och följa hjärtats drömmar är häftigt, modigt och starkt. Det handlar om att vara sann mot sig själv och istället sprida sitt eget personliga glitter på fler platser. Jag har haft två strålande dagar där jag besökt min favoritplats, fått äta min favoritmat och blivit intervjuad för vad som nog kommer bli mitt favoritjobb. Nu återvänder jag hem till Umeå full av energi och förväntan och njuter av det liv jag lever där just nu.

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt