Reklam

Nu orkar jag inte ens skriva något välskrivet eller konstruktivt.
Reklam! Överallt så matas vi med skeva ideal och krav på hur vi ska vara. De senaste veckorna har jag reagerat på mängden spelreklamer, främst på TV6. Där är allt som oftast vartannat reklaminslag reklam för spelsajter av olika sorter. Spelberoende är ett stort problem som ofta blir dolt. När omgivningen normaliserar ett destruktivt beteende försvårar det för den som verkligen mår dåligt av detta. Något som behöver pratas mer om, lyfta och belysas
Där emellan dyker det upp reklam för kosttillskott, träningsredskap och mediciner för att vi ska fortsätta leva våra liv i ett högt tempo och aldrig någonsin vila eller slappna av. Hela tiden, överallt pumpas våra hjärnor utan filter av krav och ideal som gör att vi mår sämre. Försök välja bort allt som får dig att må dåligt. All reklam som ger dig låg energi, alla tidningar som kräver att du ska förändra dig. Lev det liv du mår bra av, slappna av och vila när du är sjuk. Undvik spel om det får dig att må dåligt, undvik alkohol och kosttillskott av samma skäl.
Det är ditt liv, du bestämmer! 

Kommentarer

  1. Jag/vi har också reagerat på spelreklamerna! Helt sjuka mängder nu för tiden.
    Och jag blir SÅ ARG på Max Factors reklam för deras nya mascara, "du föds inte glamorös, du skapar det!". Ursäkta? Jag är fett glamorös, med eller utan deras mascara, så det så!

    SvaraRadera
  2. Du är så fett glamorös!!!! Fuck reklamer! <3

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt