Ny månad

Kanske var det något i luften den här helgen. Nymånen, nya månaden. Den ovanligt ljusa hösten eller bara en tid att bryta ihop.
Vi var många som mötte motstånd både fysisk och psykiskt. Många vars kroppar och huvuden fick förpassa oss till soffan, böckerna, TVn, tekopparna och vilan. Jag tror att det runnit enorma mängder tårar. Vissa har fått den omsorg och de kramar de behöver och visa har försökt ge det till sig själva. Allt är ok.
Vi gör så gott vi kan utifrån vår förmåga.

Jag har haft en av de jobbigaste helgerna på länge. Saker har hänt som har triggat mig, gamla minnen har brutit sig loss och ibland har varje andetag varit tungt. Men jag har också mött kärlek, vänskap, kramar och omsorg. Både från mig själv och andra. Försöker acceptera det jag säger till andra.
Det är ok att må dåligt. Ok att be om hjälp. Ok att ligga i onepiece på soffan och bara gråta. De behövs ibland.

Jag önskar att du tar hand om dig. Tillåter dig att be om hjälp och ger dig själv en kram.
Det är tungt nu. Men det blir bättre och du klarar det här.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

På samhällets axlar.

Så mycket nytt